wtorek, 27 sierpnia 2013

brak snów

Bardzo często spotykam się z twierdzeniem "nic mi się nie śni". Pewnie sami niejednokrotnie słyszeliście takie słowa, być może sami je powtarzacie. Radziłabym jednak zamienić to twierdzenie na "nie pamiętam swoich snów" - jest zdecydowanie bardziej właściwe.To, że nie pamiętamy, co nam się śniło zeszłej nocy - nie znaczy, że nic nam się nie śniło.

Wystarczy zrozumieć, czym jest i na jakiej zasadzie funkcjonuje zjawisko marzeń sennych.
Istnienie marzeń sennych jest naturalnym, medycznie potwierdzonym zjawiskiem – tak jak naturalne jest zasypianie. Śnimy podczas fazy REM, która jest nieodłączną częścią cyklu sennego. Zwykle każdy człowiek, który zasypia i przesypia przynajmniej 100 minut, przechodzi fazę REM, a co za tym idzie – podczas snu występują u niego marzenia senne. W przypadku, gdy nie występuje faza REM (co można potwierdzić jedynie badaniami EOG, EMG i EEG), może to świadczyć o poważnych zaburzeniach snu, zaburzeniach zdrowotnych, a nawet w pracy mózgu.
To są na szczęście skrajne przypadki (nawet ludzie chorzy neurologicznie mają sny), dlatego można śmiało uznać, że każdy, kto śpi – śni.
Często bywa tak, że choć zwykle przypominamy sobie sny co noc (właściwie co poranek) – przychodzi taki okres, że kompletnie nie pamiętamy żadnego snu. Dochodzimy nawet do wniosku, że przez dane kilka dni nic nam się nie śni.
To normalne i zdrowe zjawisko. Psychika musi odpocząć. ‘Zresetować się’. Nie wertować swojej głębi codziennie. Konieczność, czy możliwość wystąpienia takiej sytuacji powinniśmy zaakceptować i uszanować.
Takie okresy ‘pustki’ zwykle zdarzają się w czasie wzmożonego przemęczenia, kiedy po całym dniu ‘padamy na twarz’, często w okresie depresji, lub ciągłego stresu – ogólnie wtedy, kiedy jesteśmy wykończeni psychicznie, kiedy nieświadomie potrzebujemy ‘wyłączenia się’, wyłączenia myślenia, skupienia, emocji.
Oczywiście i tak przez ten czas mamy sny, ale przyswojenie ich nie jest wówczas na pierwszym miejscu. Dlatego skoro od kilku dni żaden sen nie wraca do naszej pamięci (choć zazwyczaj nie mamy z tym problemu) – najlepszym rozwiązaniem jest przyjęcie takowej sytuacji i nieusiłowanie przypomnieć sobie czegokolwiek z minionej nocy.
Najważniejsza zasada, której trzeba by świadomym: NIE WYWIERAĆ PRESJI NA PODŚWIADOMOŚCI! Takie próby zwykle przynoszą odwrotny skutek.
Twierdzenia, że ktoś w ogóle nie ma snów, bo ich nie pamięta – są bezpodstawne. Niepamięć snów nie świadczy o ich niewystępowaniu!

4 komentarze:

  1. Mój mąż jest przykładem osoby, która uważa że nie ma snów, a potrafi mówić przez sen i można wtedy z nim rozmawiać dowiadując się co właśnie mu się śni. Zastanawia mnie tylko skąd u niego ten całkowity brak zapamiętywania snów. Twierdzi, że ma tak od dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  2. To bardzo możliwe. Wiele osób nigdy nie przywiązuje wagi do swoich snów i chodzi spać 'byle zasnąć'. Skoro potrafimy wyróżnić czynniki, które wpływają na niepamięć snów (np. silne zmęczenie), to powinniśmy również przyjąć, że czyjś umysł 'nie zakodowuje' snów i po prostu nie przyswaja obrazów sennych.
    Ja jestem zwolenniczką twierdzenia, że 'jeśli natura nie dała, to nie ma o co walczyć' - skoro nie pamiętamy snów, a jakoś wybitnie nam na tym nie zależy, to nie ma po co się silić na ich zapamiętanie. Mimo to, myślę, że jest szansa na przywrócenie pamięci snów - np. podczas terapii hipnotycznej, lub regressingu.
    PS. To, że mąż twierdzi, że w dzieciństwie nie miał snów, to nie znaczy, że to jest pewne - może najzwyczajniej w świecie nie pamiętać takich szczegółów, a dziecko ma zwykle dużo na głowie i marzenia senne pamięta tylko chwilę po przebudzeniu...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nazywam się Ulrika Charles. Po wielkiej walce zerwałem z miłością mojego życia. Powiedział, że to koniec między nami i że nigdy więcej nie zabierze mnie z powrotem po tym, jak wiele razy skończyłem z nim rzeczy.
    Uświadomiłem sobie tylko, że był miłością mojego życia po tym, jak go straciłem.
    Chcę go odzyskać, ale nie chcę znowu go zranić. Nie jestem pewna, czy uda mi się go odzyskać, wygląda na to, że zmierza ku swojemu życiu.
    Natknąłem się na coment online, przeczytałem post od pani ze Szwecji o nazwie Katie Mburgs, dała ona świadectwo, jak jej ex powrócił do niej po 2 latach rozłąki, pozostawiła adres e-mail {dr.oduduwaspellcaster@gmail.com } zeznała, że ​​Duchowy Uzdrowiciel o imieniu Oduduwa zaserwował w jej imieniu zaklęcie.
    Wysyłam wiadomość e-mail na ten sam adres e-mail i wyjaśniam każdy mój problem z małżeństwem, Oduduwa obiecuje, że wróci do mego męża w ciągu 2 dni, podjąłem próbę i ku mojemu największemu zaskoczeniu stało się dokładnie tak, jak obiecał. mój mąż zadzwonił do mnie telefonicznie z nieznajomym numerem, przeprasza i ustala datę spotkania.
    zrobiliśmy to i dzisiaj żyjemy razem szczęśliwie jako rodzina. Jestem wdzięczny. dzięki temu wspaniałemu człowiekowi.
    Początkowo obawiałem się wątpliwości, ale próbuję i działa to dla mojego dobra. Jestem pewien, że to też zadziała dla ciebie, na 100%.
    Najbardziej skuteczne zaklęcie zaklęcia ze Świątyni Oduduwa
    Wszystkie czary są rzucane w ciągu 84 godzin
    możesz uzyskać szybką promocję pracy, Czar do sławy, Moc i bogactwo.
    Zaklęcie, aby zatrzymać rozwód. Zaklęcie, aby znaleźć prawdziwą miłość. voodoo-zaklęcie dla GOOD-LUCK
    Zaklęcie miłości, by uratować twoje małżeństwo od innej kobiety. Zaklęcie na WIN Sport GAMES
    Kontaktowy adres e-mail: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
     WhatsApp +2348109844548

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć, mam na imię Agnieszka Mary, ale mieszkam w Waterton Lakes National Park w Kanadzie z moim mężem. Słowa te nie wyjaśniają, jak bardzo jestem podekscytowany na przywrócenie mojego zepsutego małżeństwa, a teraz mój mąż wrócił całkowicie, pozostawiając mnie i nasze dzieci na inną kobietę. Jesteśmy małżeństwem od wielu lat, a podczas naszego małżeństwa doszło do serii walk, które trwały, aż w końcu wyjechał z naszymi dziećmi i przeprowadził się do Melbourne, by być z inną kobietą. Zablokował wszystkie środki kontaktu, unieważniając komunikację. Czułem, że moje życie się skończyło, a moje dzieci myślały, że już nigdy nie zobaczą swojego ojca. Starałem się być silny tylko dla moich dzieci, ale nie mogłem kontrolować bólów, które dręczyły moje serce, byłem pochłonięty przez smutek i ból, ponieważ naprawdę go kochałem. Każdego dnia i nocy myślę o nim i zawsze chciałbym, żeby wrócił ze mną, dosłownie szaleję i potrzebuję boskiej interwencji, więc opowiedziałem każdy mój problem mojemu przyjacielowi, który kiedyś miał podobne wyzwania. Odesłała mnie do bardzo wpływowego człowieka o nazwisku DoctorIgbinovia. Powiedziała, że ​​był jedynym powodem szczęścia, którym cieszyła się do dziś. Drigbinovia może pomóc naprawić zerwane relacje, powiedziała, że ​​muszę go osądzić. Skontaktowałem się z nim na jego adresach e-mailowych doctorigbinovia93@gmail.com, a on dał mi instrukcje, co mam zrobić, a potem zrobił zaklęcie miłosne dla mnie. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, po trzech tygodniach mój mąż zadzwonił do mnie i powiedział mi, że tęsknił za nami tak bardzo jak dzieci, byłem tak zaskoczony, moje serce było pełne radości i podniecenia i zacząłem ocieniać moje łzy. Przeprosił za swój błąd i przeprosił za ból, jaki wyrządził mi i dzieciom. Tak do nas wrócił, z wielką miłością i radością, i od tego dnia nasze małżeństwo było teraz silniejsze niż wcześniej. Dzięki Drigbinovi jest bardzo potężny, więc postanowiłem podzielić się moją historią ze względu na te kobiety i mężczyzn który doświadczył tego, co się stało. Chcę, żebyś wiedział, że istnieje rozwiązanie. Drigbinovia jest rozwiązaniem, prawdziwym i potężnym spellcasterem, który modlił się o to, by przez długi czas pomagał kobietom i dzieciom w czasie bólu. Ma też czary do leczenia HIV, raka itp. DOBRE SZCZĘŚCIE

    OdpowiedzUsuń